Samsung plănuiește să se concentreze mai mult pe zona de aplicații și servicii

de: Horia Despa
05 12. 2015

Se pare că Samsung n-o așa bine pe cât ar vrea. Este în continuare un mastodont Sud Asiatic cu venituri de peste 300 de miliarde de dolari anual, însă chiar și așa, scăderile în vânzări a tabletelor și telefoanelor sale pun compania în dificultate.

De ceva vreme Samsung este flancat pe piața telefoanelor și tabletelor. Când zic flancat mă refer la faptul că firma sud coreană a pierdut segmentul de piață al telefoanelor ieftine în favoarea produselor chinezești precum Huawei și Xiaomi, și piața telefoanelor scumpe în favoarea inamicului său declarat, Apple.

Chiar dacă rămâne în continuare cel mai mare vânzător de telefoane din lume, vânzările firmei au scăzut cu 7% în 2014, dar și-au revenit spectaculos odată cu lansarea lui Galaxy S6 Edge în acest an, aparat care a atras publicul printr-un detaliu minor cum ar fi marginile curbate ale ecranului.

Dacă Samsung și-a mai revenit din căderea pe care a a suferit-o în 2014, totuși asta a oferit firmei gura de aer proaspăt de care avea nevoie să se poată lansa într-un domeniu nou, cum ar fi zona de aplicații și servicii online.

Conform unei analize de la Bloomberg, se pare că Samsung plănuiește să părăsească definitiv piața telefoanelor low-end, de vreme ce firma consideră că bătălia împotriva Xiaomi nu mai poate fi câștigată, și să se orienteze spre servicii.

Modelul de business, este din nou, inspirat de Apple, și urmărește crearea unui sistem de upgrade anual al telefonului pe care îl deții contra unei plăți lunare către Samsung. Aparent, acest sistem a fost încoronat de succes și a crescut veniturile Apple la 7.6 miliare de dolari lunar.

Nu se știe exact ce alte sisteme de aplicații și servicii mai plănuiește Samsung, dar e clar că momentan încearcă să pornească un nou front în dorința de a cîștiga terenul pierdut în altă parte.